...
Burada, davranışların temelinde duyguların yattığı, dolayısıyla davranışa dönüşmeyen duygunun aslında içeride hapsolarak ziyan olup gittiği konusunda dolaylı olarak uyarılıyoruz.
Bu insan beni beğenmese, onaylamasa, eleştirse ne olacak? Küçümsemek değil, aşırı değer vermemek bu. İkisi farklı şeyler. İlaç gibi yemek ve uyku gibi değer vermek de miktarında olmalı. Bir insana çok değer verdiğinizde onu size karşı pervasızca davranması için cesaretlendirmiş oluyorsunuz, eğer asil değilse. Asil insan nerede durması gerektiğini bilen insandır. Karşısındakinden yüz buldu diye sınırları ihlal etmez. Sınır ihlali pervasız insanlarda görülür.