" Ne bahtı açık kızlarmış" diye düşündü genc kalfa , " bir sultanla* ahbapliği Allah buradaki her kıza nasip etmez !"
( osmanli da padişah kizlarina 'sultan ' denirdi ..)
Şayet Sultanın dikkatini çekmemişler yada şehzadelere eş seçilmemişlerse , karşılarinda iki seçenek olurdu.Kabiliyetli ve istidatli kızlar sarayda kalıp idari kademede yükselebilirler veya üst duzey idarecilerle evlenebilirlerdi ..
Cariyelerin gencken egitilmeleri hem daha kolay hemde genç beyaz kizlarin hizmet suresi dokuz yıl oldugundan yaşlarinin küçük olmasi saraya secilmelerinde tercih sebebiydi ...