" mesele şu " dedi Raif ."Asırlar boyunca , bu topraklarda Sırplar , Hırvatlar ve Boşnaklar iç içe yaşadilar "....
Boşnaklar' la müslümanlari mi kastediyorsun , dayi ?"
" Tito'ya kadar Bosnali Müsluman a Boşnak denirdi oğlum .Müslüman olmak başkadir, Boşnak olmak başka . Dunyanin her tarafinda Müslümanlar var.Türkler, iranlilar, Araplar, Endonezyalilar ,daha pek çok insan müslüman tıpkı bizim gibi .
" Marifet isleri yoluna silahsız koymaktadir yeğenim ", dedi Raif ."Eğer adam yerine konmak istiyorsan , sana olup biteni anlatirim ama , sen de bana silahtan söz etme bir daha .Anlaştik mi ?
" Sen de artık odana çekil Fiko," dedi Burhan. "Geç oldu ". "Baba , olup biteni oğrenmek istiyorum ".
"Olup biten bir şey yok ki oglum .Televizyonda duydun iste, "Bosna bölunmesin " gosterisinde çatışma çikmiş, o kadar ".
"Siz beni hâlâ cocuk yerine koyun .Herkes benim yaşima gelen oğluna , silah kullanmasini öğretiyor , " dedi Fiko.
Suada kendi şehri Sırp kusatmasi altinda oldugu icin Saraybosna 'ya tıp okumaya gelmiş gencecik bir kızdi.Mayıs ayinda doktor çıkacaktı.O gun bu gösteriye katilmayabilirdi.Dubrovnik'liydi o.Ama egitim gordüğü ve cok sevdigi bu kentin bölünmesine onun da gönlü el vermemişti.Sari ipek saclari uçuşarak , barış şarkılari söyleyerek yurüyordu yıkıldıgında.Suada 'nın göğsünde , şimdi kıpkırmızı karanfildi ölüm.......