Şimdiki zamanda yaptıklarımız bize mantıklı gelebiliyor ve olgusal eylem oluşturabiliyoruz. Sonra ise şimdiki zamanda yaptıklarımız geçmiş zaman olduğunda olgusal eyleme karşı eleştirel eylem oluşturuyoruz. Geçmiş zamana karşı oluşturduğumuz eleştirel eylemi de şimdiki zamanda yapıyoruz. Peki geçmişte yaşanısal olgusal eyleme neden anında(şimdi de) eleştirel eylemde bulunamıyoruz? Çünkü zaman durağandır ve zamanın hareketli mekanizması bizlerizdir. Bizlerin de algısal mekanizması bilinçtir. Bilince de yön verecek olan zaman değil şimdidir.
21520