Kürtçe çok felsefik bir dildir. Örnek vermem gerekirse xuşk(kız kardeş) asıl anlamı güzelim demek yani her kız kardeşini çağırdığında güzelim diye seslenirsin.. Jın(hanım/eş ) hayatım demek karını her çağırdığında hayatım diye çağırır aslında. İşte Kürtçe böyle derin,anlamlı ve eşsiz bir dildir. Gerçek anlamını bilince konuşması da daha zevkli ve anlamlı oluyor. İYİ Kİ KÜRTÇE BİLİYORUM♥