döne

döne
Şimdi düşün; onu (güneşi) odunsuz, gazsız daimî ışıklandıran Kadîr-i Zülcelalin haşmetine, hikmetine, kudretine Güneşin zerreleri adedince SÜBHANALLAH, MÂŞÂALLAH, BÂREKELLAH, LÂ İLÂHE İLLÂ HU de. Asa-yı Musa
Ya Rabbi! “Bittim!” diyenlere müjdeli haberler, “Tükendim!” diyenlere yeniden umut, “Yoruldum!” diyenlere huzur ver. Sana sığınanları mahrum etme, dualarını boşa çıkarma. Bizleri, senin rızanı kazanan, senin sevgini hak eden kullarından eyle. Amin, amin, amin!
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsan bazen ayağına bulaşan çamuru küçümser de, özünü unuttuğunu fark etmez... Oysa unuttuğu şey şu çamur dediğin, secdeye değen alnın da mayasıdır; mezara girince üstünü örtecek olan da yine o topraktır. Bugün makamıyla, parasıyla, kibriyle yukarıdan bakanların çoğu, yarın aynı toprağın altında isimsiz bir sessizliğe karışacak. Çünkü insanı kirleten şey üstündeki toz değil, içindeki kibirdir Kimse geldiği yeri küçümsemesin. Yoksulluğunu inkâr eden de, geçmişini beğenmeyen de, dünüyle alay eden de aslında kendine yabancı düşmüştür. Unutma... Topraktan geldin diye eksik değilsin.Ama toprağı unuttun diye adam da kalamazsın. Bazıları elini kirletmeden temiz görünmeye çalışır, ama karakteri çamura batmış insanın üstündeki beyazın hiçbir hükmü yoktur. Asıl mesele temiz görünmek değil, temiz kalabilmektir. Çünkü gün gelir herkes sustuğunda, insanın geriye sadece vicdanı, ahlakı ve insanlığı kalır. Toprağı hor görenin, yarın başını koyacağı yer de topraktır..!!
Bir evi duvar değil, içindeki huzur ayakta tutar. Bir bedeni et ve kemik değil, içindeki mâna diri tutar. Zikrullah giren yerde sadece dil konuşmaz; kalp yumuşar, ruh dinlenir, gönül toparlanır. Çünkü Allah'ın adının anıldığı yer virâne kalmaz... Ne hâne karanlıkta boğulur, ne de insan içten içe çürür. Bugün insanların en büyük yorgunluğu fakirlikten değil, maneviyatsızlıktandır. Evler büyüdü ama huzur küçüldü.Söz çoğaldı ama şükür azaldı. Kalabalık arttı ama kalpler ıssızlaştı. Oysa bir evde Allah anılıyorsa, orada bereket vardır. Bir bedende Allah'a bağlılık varsa, orada sabır vardır, edep vardır, vakar vardır. Zikrullah sadece tesbih çekmek değil; dili temiz tutmak, kalbi kirletmemek, nefsin önünde eğilmemektir. Çünkü insanı insan yapan görünüşü değil, içinde taşıdığı Rabbin bağıdır. Ve unutmayın... Allah'sız kalabalık, huzur vermez. Zikirsiz gönül, sessizce çöker. Ama Allah'ın adı geçen bir yer... en yıkık hâliyle bile mamurdur."
Ya Melik... zahirimde sana boyun eğdim ama batınımda hala kendi saltanatımı kuruyorum. O sahte tahtı sen yık. Ya Melik... iki gözümü de aç. Baş gözümle mülkündeki sanatını göreyim, kalp gözümle melekutundaki sırrını müşahede edeyim. Ya Melik... beni münafıklardan eyleme. Dışım sana teslim, içim bana teslim olanlardan eyleme. Zahirimi de batınımı da senin hükmüne ram eyle. Ya Melik... rükn-i şedid sensin. Dayandığım sağlam direk sensin. Senden başka dayanağım yok. Beni bana bırakma.
“🔥Kötü Zan, kalbin gıybetidir... Ne zaman bir insan hakkında kalbinize bir kötülük gelirse, o insanı daha fazla gözetmeniz ve durumunu sormanız, ona hayırla duâ etmeniz daha münasip olur çünkü böyle yapmanız şeytanı kızdırır ve sizden uzaklaştırır. Bir daha da şeytan sizin kalbinize kötü zannı ilkâ edemez çünkü sizin duâ etmenizle ve hakkında kötü zan yapılmak istenen insanın hakkına daha fazla riâyet etmenizle meşgul olmanızdan korkar.” ~İmâm-ı Ğazâlî Hazretleri (Rahmetullâhi Aleyh )