Sigmunt Freud'un şu sözleri beni çok güldürür, “Bugüne değin yanıtlanmamış olan ve otuz yıldır kadın ruhunu araştırmama karşın benim de şimdiye kadar yanıtlayamadığım o büyük soru şu: Bir kadın ne ister?” Bilemiyorum ki azizim ne ister? Ama birkaç fikrim var bu konuda. “Bir şey yok,” deyip surat asmaları mesela, “Canımı sıkan bir şey var ama sana söylemem, sen bul” demek.
Hele, “Gerek yok,” deyip gözlerini deviriyorlarsa mutlaka o şeye gerek var hem de çok gerek var demek.
Neden kadınlar böyle dolambaçlı yolları seviyordu anlamıyorum. Biz erkekler düz varlıklarız hâlbuki, öyle işte, dümdüz. İma etmeye gerek yok ne istiyorlarsa ya da ne bekliyorlarsa direkt söylemelerini isteriz. Kadınlarsa istiyorlar ki biz erkekler onların söylemediklerini de anlayalım.