Herkes çok iyi bilir ki bazen bir saatlik süre insana ömür kadar uzun gelirken, bazen de göz açıp kapayıncaya kadar geçip gider. Zamanın bu garip kısalığı ve uzunluğu, o saat içinde yaşanan olaylara bağlıdır. Çünkü zaman, yaşamın kendisidir. Ve yaşamın yeri yürektir.
Kitabın arkasında okur görüşü kısmına birinci sınıf kurgu olduğu şeklinde bir not düşülmüş. Açıkcası bu biraz tartışılır diye düşünüyorum. Eğer kurgu cinayeti işleyen kişinin kim olduğunu anlamamamız için yapılan kurguysa biraz basit ama yinede kim olduğunu öğrendiğimizde şaşırtıyor. Ama bence bu kitaptaki kurgu bu kadar fazla karakterin bir türk dizisi gibi olan karmaşık ilişkilerindeydi. Gerçekten karakterlerin birbirleriyle olan ilişkileri birinci sınıf bir karmaşıklıkla işlenmiş haliyle kitabın sonuna gelindiğinde ise katilin kim olduğunu öğrensek de olur öğrenmesek olur gibi bir havaya sürüklemiş. Yinede farklı bir bakış açısı katabilecek sürükleyici bir kitap olduğunu söyleyebilirim.