Ebediyet!
Gereği gibi idrak edilmesi en önemli kavram..
Çizdiğimiz, var kabul ettiğimiz sınırlar(ımız) bizi "gerçekleri idrakten" mahrum bırakıyor.
Vesvese (leri) mizi gerçek, gerçekleri yok zan ediyoruz..
Ve bu konuda çok becerikliyiz.
""Yeryüzünde kaç yıl kaldınız?" diye sorar. " 23/112
"Dediler ki: 'Bir gün ya da bir günün birazı kadar kaldık, sayanlara sor.' 23/113
Çok ta doğru söylemişler!
"Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduğunuz bin yıl gibidir." 22/47
Bizim saydığımız ile bin yıl, o boyuta göre 24 saaat!
500 yıl saydığımızda 12 saat (Demek ki; Osmanlı İmparatorluğu yaklaşık 16 saat hüküm sürmüş!)
Türkiye cumhuriyeti; 1.8 saatlik bir ömre sahip...
70 yıl ömür yaşayan bir kişi 1,6 saat kalmış!....
Dahası;
"Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir" 70/4
Bizim saydığımız 2083 yılımız bu boyuta göre ancak 1 saat!
70 yıl ömür mü?
2 dakika!
Yaşamak ebediyet, dünya iki dakika!