Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Rızık denince neden aklımıza dinar, dirhem , altın, gümüş, ev, bahçe geliyor? Nefes almak, görmek, işitmek, idrak etmek de rızıktır. Ilim de rızıktır. Allah haram yolla kazandığınızın hesabını soracakken helallerinizi de sormaz mı sanıyorsunuz? Ebu Hanife
"Ben ne kralım ne de sultan. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının yetimiyim." Hz. Muhammed (sav)
Reklam
Kadınların İslam memleketlerinde kolayca şairlik, vaizlik, ediplik, fıkıhçılık ve hadisçilik alanlarında yükselmelerine karşılık fıkhın tatbikatı demek olan kadılık mesleğine girmeleri tartışma konusu olmuştur. El-Mâverdi'ye göre kadıların erkek ve ergin olmaları şart ise de Ebu Hanife kadınların tanıklıklarının kabul edildiği davalarda, kadılıkta yapabileceklerini söylemiş, Ebu Cerir Taberi ise kadınların her davada kadılık yapabileceklerini kabul etmiştir.
Sayfa 29
Huzur bu kadar basit aslinda...
Bir erkek, sevdiğinin dizine başına koyduğunda, bir kadın ise sevdiğinin omzuna başını yasladiginda dertleşerek huzur bulurdu.
Günahla kararmış kalpler sabah saatlerinde gaflet uykusundan kurtulamazlar.
Sayfa 123Kitabı okudu
"İmam, sırtında cübbeyi geçirip cemaatin önüne geçen değil, haksızlık karşısında kılıcını çekip halkın önüne yola çıkandır." Zeyd b. Ali
Sayfa 121Kitabı okudu
Reklam
"Hum rical, nahnu rical"
Ebu Hanife'yi şöyle derken işittim: "Allah'ın kitabındaki hükmü alır ve kabul ederim, onda bulamazsam, Resulûllah (sav)'ın sünnetindekini kabul ederim, Allah'ın kitabında ve Peygamber (sav)'in hadisinde bulamazsam, sahabilerin sözünü alır kabul ederim. Onlardan da dilediğimin sözünü alır, dilediğimin sözünü bırakırım ve de onların sözlerini bırakıp da başkalarının sözüne iltifat ve itibar etmem. Ama iş, İbrahim'e, Şa'bi'ye, İbnû Sirin'e, Hasen'e, Ata'ya, İbnü'l Müseyyib'e (ve birçokadamların adını saydı) varıp dayanırsa, bunlar içtihad eden insanlar, bunların yaptığı içtihad gibi ben de içtihad ederim, onların görüşlerini benimsemem"
Ömer Nasuhi Bilmen, bu konuda şöyle der: İslâm âlimlerinin çoğunluğu, bey' bi'l-vefâyı rehin olarak kabul eder. Malikin izni olmak şartıyle alıcı malın gelirinden yararlanabilir. Bilmen, bu konuda klasik fetva ve furû kitaplaındaki bilgileri nakletmiştir. Borç para bulmaya veya bir borcu ertelemeye yönelik bu gibi çareler Ebü Hanife ve İmam Şafii'ye göre yararlanma sözleşme sırasında şart koşulmamışsa caiz olur.
Sayfa 330 - BEY' Bİ'L-VEFAKitabı okuyor
ebu'l cüveyriye (ر) şöyle dedi: 'ben gecelerini ibadetle geçiren birçok zâta arkadaşlık ettim fakat ebû hanîfe (ر) kadar gecelerini en güzel şekilde ihyâ edeni görmedim. tam altı ay onun yanında kaldım da hiçbir gece yanını yere koyduğunu görmedim.
Sayfa 49
Edep; Müridin kendi nefsine, ihvanına, mürşidine ve Allah’a karşı uyması gereken kurallardır. Bu kurallara uymak vuslat vesilesidir. Edebe uymayanlar lütuftan mahrum olurlar. Ne güzel söylemiş büyüklerimiz “Edeple gelen lütufla gider” diye. Pirimiz Abdülkadir Geylani Hz.leri “Bir edep için, binlerce derviş feda olsun. Edep gittiğinde onu geri
Reklam
İKÂLE
529. Bir malın müşteriye tesliminden önce yapılan ikale, o malın satımını feshetmektir. Ebu Hanife'ye göre malın tesliminden sonra yapılan ikale de böyledir. Biz de bu görüşteyiz. Ebu Yusuf'a göre malın tesliminden önce yapılan ikale yeni bir satımdır, teslimden sonraki ikâle ise fesihtir.
104 syf.
7/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Hallac-ı Mansur ve onun yıllardır tartışılan “ene’l Hak” demesinin açıklamasını bir de bu kitaptan okudum. Kitaba göre böyle demesinin nedeni Allah’ın varlığını bilmesidir; Mevlânâ, Yunus Emre, Hacı Bektaş Veli ondan etkilenen âlimlerdir. Ebu Hanife gibi fıkıh âlimleri yargılanmasını istemiyor fakat maalesef işkenceyle öldürülüyor.
Ruhuma, yüreğime talip olan yok. Oysa ben tenime dokunanin, ayni zamanda ruhuma da dokunmasını istiyorum. Hatta once ruhuma dokunmali.
Ve Numan artık Ebu Hanife'ydi. (Hanife'nin babası)
En derin sapıklık, hidayeti bulduktan sonra sapmaktir.En iyi zenginlik, ruh zenginligidir. En güzel azık, takvadir. En büyük hata, yalandır.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.