...bizim evimizde yaşıyormuş gibi görünen kadınlarla konuşmalarına
kulak kabartıyordum. O noktada artık dünyada neler olduğunu
gerçekten öğrenmenin tek yolunun kadınların konuşmalarını
dinlemek olduğuna bilinçaltımda karar vermiştim. Kadinların
sohbetlerini duymazdan gelen biri her açidan eksik kalırdı.
Neler olduğunu bildiğini ve her şeyin kontrol altinda olduğunu mu söylemek istemişti, yoksa neler olduğunu bildiğini ama bunu durduracak hiçbir şey yapamayacağını mı söylemek
istemişti, anlamamıştım
Bir kadınla evlenmenin-yapmaya hiç niyetimin olmadığı ama ayni zamanda baska bir şansımın olmadığını düşündüğüm bir meseleydi; sonuçta
bir kadınla evlenmeyecekseniz kiminle evlenecektiniz ki?- üst
kattaki insanlarla ne alakası vardı?
"Bütün kitaplar güzeldir," dedi,
"Bu doğru değil," dedim. "Gerçekten berbat bazı kitaplar okudum."
...
"Onlar berbat kitaplar değil," diye karşılık verdi Phin sabirla.
"Senin sevmediğin kitaplar. İkisi aynı şey değil. Kötü kitap sadece çok kötü yazıldıkları için kimsenin basmayacağı kitaplardır. Basılmış olan her kitap birileri için ' iyi kitap olacaktır."