Yaptığımız şeylerle mi tanımlanırız? Varlığımız, teşebbüs ettiğimiz şeyler üzerinden mi tanımlanır? Kadın ve erkek yaptıkları şeyler midir, yoksa kişiliğimizin hakikatiyle eylemlerimiz arasındaki bir fark, bir mesafe var mıdır?
Yaptığımız şeylerle mi tanımlanırız? Varlığımız, teşebbüs ettiğimiz şeyler üzerinden mi tanımlanır? Kadın ve erkek yaptıkları şeyler midir, yoksa kişiliğimizin hakikatiyle eylemlerimiz arasındaki bir fark, bir mesafe var mıdır?
Alkol, unutmanın boşluğunu dolduruyordu. Her şeyin sorumlusu dünyaydı, etrafımızdaki insanlara unutmaya çalışmaktan -alkol sayesinde, alkol yüzünden unutmaya çalışmaktan- başka bir seçenek bırakmayan dünyaydı tek sorumlu, ama dünyayı mahkûm etmek mümkün değildi ki.
En anlaşılmaz olanı, dünya tarafından dayatılan normlara ve kurallara uymakta zorlananların bile -bir erkeğin asla ağlamaması gerektiğini söyleyen senin gibilerin- başkalarını bu kurallara uydurmak için deli gibi çırpınması.