" Hayvanlar koklaşa koklaşa, insanlar konuşa konuşa anlaşır " denir de, insanoğlu onbinlerce yıldan beri konuşuyor ve konuşmayla sorunları çözebilmiş de görünmüyor. Öyleyse, insanın iletişimini yalnızca anlaşma sağlayan değil, bazen sorunlar yaratan daha doğrusu insanlar arası ilişkilerde var olan sorunları pekiştiren bir olgu olarak da düşünebiliriz.
İletişim nedir? İletişim bir başkasıyla konuşmadır; televizyondur , gazetedir; yazınsal bir eleştiridir; saç biçimimiz , giyim biçimimiz; mağara duvarındaki resimdir , sahnede Anouilh'un " Antigonr " u , sinema perdesinde " Yurttaş Kane " dir; bazen duymak , bazen görmek , bazen de dokunmaktır. İnsan etkinliklerinin ve ilişkilerinin tümü iletişimle ilgilidir.