Ayşe

Ayşe
@edebiyatsever_izz
Okumayı okuduklarını paylaşmayı seven edebiyatçı bir anne...
"Biraz üzgünsün, biraz kırgın, biraz umutlu, biraz umutsuz, biraz mutlu… Fazlasıyla insan olmuşsun, üzülme! O yara iyi ki var." Turgut Uyar
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·392 syf.··
2026 23. kitabı
BAŞLANGIÇLAR KİTABI Herkese yeniden merhaba! Bugün size kalbimi bıraktığım, okurken ruhumu dinlendiren nefis bir kitapla geldim: Başlangıçlar Kitabı Daha önce yazarın ilk kitabı olan Hikaye Koleksiyoncusu’nu okumuş ve Sally Page’in o büyüleyici dünyasına hayran kalmıştım. Hikayemizin merkezindeki isim, "Jo"adeta bizden biri! Yaşadığı kalp kırıklığının ardından hayata tutunmaya, kendi yolunu ve "yeni başlangıcını" bulmaya çalışıyor. Başlarda kırılgan görünse de, insanları dinleme yeteneği ve içindeki o sessiz güçle ona sarılmak istiyorsunuz. Dayısının kırtasiye dükkanında yeni hikayeler biriktirirken onunla birlikte iyileşiyorsunuz. Kısacası, Jo hepimizin içindeki o yeniden başlama cesaretini bize anlatıyor ve tanıdığımız biri gibi hissettiriyor. Yazarın kaleminin o kadar akıcı, o kadar naif bir dokusu var ki... Sayfalar su gibi akıp giderken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz bile. Kitapta beni en çok vuran ve defterime de hemen not ettiğim o şahane sözü şuraya bırakıyorum: "Hepimizin dünyada kendi yerimizi bulma şansı var." Sally Page, insan ruhunun derinliklerine dokunmayı, yarım kalmışlıkları ve yepyeni başlangıçları o kadar samimi anlatıyor ki, hikayenin bir yerinde mutlaka kendinizden bir parça buluyorsunuz. Eğer bugünlerde içinizi ısıtacak, size umut verecek ve elinizden bırakamayacağınız akıcı bir roman arıyorsanız, aradığınız kitap kesinlikle bu! #BaşlangıçlarKitabı #SallyPage #TheKitapYayınları
Başlangıçlar KitabıSally Page · The Kitap Yayınları · 202693 okunma

Ayşe

, bir kitap okudu
Puan vermedi·392 syf.··
2026 23. kitabı
Sally Page
9.5/10 · 93 okunma
Puan vermedi·144 syf.··
2026 22. kitabı
Her yaştan çocuğa ve içindeki çocuğu unutmayanlara sımsıcak bir hikaye ile geldim: Ali Nazik! Herkese merhaba kitap dostları! Bugün kapağını görür görmez içimi sıcacık eden, çocukluğumun o eski, samimi mahalle günlerine beni ışınlayan harika bir kitapla geldim: Anıl Basılı’nın kaleminden, Timaş İlk Genç’ten çıkan "Ali Nazik" Kitap, adını duyunca aklımıza hemen o lezzetli yemek gelse de, aslında adı gibi "nazik", kocaman yürekli bir karakterin ve etrafındaki çocukların dünyasını anlatıyor. Günümüzde unutulmaya yüz tutmuş o eski mahalle kültürünü, komşuluğu, saf ve çıkarsız dostlukları o kadar tatlı bir dille işliyor ki... Anıl Basılı'nın, çocukların dünyasından bakmayı çok iyi bilen bir yazar olduğunu kalemiyle ilk kez tanışmama vesile olan bu kitabı sayesinde anladım. Karakterlerin birbirine kenetlenmesi, zorluklar karşısında çocuksu bir neşeyle dik durabilmesi içimi eritti. Okurken hem yüzümde kocaman bir tebessüm belirdi hem de "Ah, nerede o eski sokakta oynadığımız günler..." diye iç geçirmeden edemedim. Nezaket, yardımlaşma ve empati gibi kavramları çocuklara hiç göze batmadan, bir ders gibi değil, hayatın içinden bir hikayeyle fısıldıyor. Büyük puntoları ve her yaştan çocuğun (hatta yetişkinlerin bile!) sıkılmadan bir oturuşta bitirebileceği su gibi akan bir üslubu var. Kitabın tasarımı ve kapak illüstrasyonu başlı başına birer sanat eseri bayıldım. Hem çocukların kitaplığına harika bir macera eklemek hem de çocuk edebiyatının bu nitelikli örneğiyle tanışmak için kesinlikle şans vermelisiniz. Kitaplığıma çok yakıştı, iyi ki okumuşum! "Dünyayı güzellik kurtaracak ve bir insanı sevmekle başlayacak her şey... Belki de o güzellik, Ali Nazik gibi kalbiyle konuşanların nezaketindedir." Siz bu kitabı okudunuz mu? Çocukluğunuzun en özlediğiniz mahalle oyunu ya da
Ali NazikAnıl Basılı · Timaş İlk Genç · 202654 okunma