Edep ve hayâ yoksunlarına
Lokmam Hekim’e “Edebi kimden öğrendin?” diye sormuşlar, “Edepsizlerden!” demiş.
Alıntı
Lafta ölçü bilmeyen edepsizlikte sınır tanımaz -Sadi şirazi-
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Edep yoksunları
Bazı edepsiz terbiye almamış kızların yada kadınların toplu taşıma araçlarında, ortak kullanım alanlarında insanların olduğu yerde diğer insanları umursamadan, makyaj yapmalarına ne denir bilmiyorum, bu hareketin özgüvenle ilgili olduğunu sanmıyorum ve "benim hayatım kimse karışamaz" Mantığı ile hareket edilmesine nedemeli , usul, edep, örf, kalmamış yazık, bir kitle var ki utanma veya arsızlık yapmamanın cinsel korunmaktan öteye geçmediğini sanıyor. İLLA EDEP İLLA EDEP.....
Duygu ve Düşünce
#𝙎𝙀𝘽𝙀_𝙎𝙐𝙍𝙀𝙎𝙞_𝙏𝙀𝙁𝙎𝙞𝙍☝️ 📗 (#Muhammedim) De ki: “Rabbim kullarından dilediğine rızkı bol verir, dilediğine ise az verir. Şunu bilin ki, hayır yolunda ne harcarsanız, Allah onun yerine yenisini lutfeder. Çünkü O, rızık verenlerin en hayırlısıdır.” 39 #Tefsir: 📖 📖 Sahip olduğumuz mallardan bize faydalı olacak olanlar, Allah yolunda harcadıklarımızdır. Gönül rızâsıyla veren kişi bundan ötürü bir kayba da uğramaz. Allah Teâlâ tarafından onların yeri, güzel bir şekilde yenileriyle doldurulur. Mesela dünyada benzeri maddi imkânlar lütfeder. Daha önemlisi o kişide, bitmez tükenmez bir hazine olan kanaat duygularını geliştirir ve onun iç huzurunu artırır. Âhirette ise infaktaki cömertlik ve ihlasına göre kat kat mükâfat verir. Nitekim Allah Resûlü (s.a.s.), infâkın faziletini beyân sadedinde şöyle buyurur: “Her sabah iki melek iner. Biri: «Yâ Rabbi! Senin yolunda harcayana, buna karşılık sen de yenisini ihsân eyle!» der. Diğeri de: «Yâ Rabbi! Cimrilik edenin malını telef et!» diye dua eder.” (Buhârî, Zekât 27; Müslim, Zekât 57) “Ey Âdemoğlu! İhtiyacından fazla olan malını sadaka olarak vermen, senin için iyi; vermemen ise kötüdür. İhtiyacına yetecek kadarını elinde tutmandan dolayı ayıplanmazsın. İyiliğe, geçimini üstlendiklerinden başla. Veren el, alan elden daha üstündür.” (Müslim, Zekât 97; Tirmizî, Zühd 32) “Kim, helâl kazancından bir hurma kadar sadaka verirse, ki Allah helâlden başkasını kabul etmez, Allah o sadakayı kabul eder. Sonra onu dağ gibi oluncaya kadar, herhangi birinizin tayını büyüttüğü gibi, sahibi adına ihtimamla büyütür.” (Buhârî, Zekât 8; Tevhîd 23; Müslim, Zekât 63, 64) Böyle dinî gerçekleri hiçe sayıp, sadece kendi doğrularının peşinden giden kâfirlerin âkibetine gelince: Kaynak: Ömer Çelik Tefsiri
bugün elbise giydim, hayat şimdi daha güzel 🧚‍♀️✨
Gezdim halep ile şam'ı Eyledim ilim talep Meğer ilim bir hiçmiş İllâ edep,illâ edep Girdim ilim meclisine Eyledim kıldım talep Dediler ilim geride İllâ edep,illâ edep. ~Yunus emre