“ Hangi yüzyılda olduğumuz çok da mühim değil. Yaratılış aynı. İster batılı ol, ister doğulu, ister işçi ol ister patron; fıtrat her yerde kendini gösteriyor. Erkekler kadınlar tarafından saygı görmek istiyorlar. Bir erkek ancak saygı gördüğü kadın ile mutlu olabiliyor. “
“ Kadınlığını kocanın davranışlarına göre ayarlayıp kocanın istediklerini yaptığında ‘kadın’ olup, istediklerini yapmadığında ‘odun‘ oluyorsa bir kadın için onursuzluk budur. “
“ Kadına, kocasına saygılı olması emredilmiş. Bu emir kadını ezmek için değil, korumak için… Kadın kendinden güçlü yaratılmış erkeğin karşısında ancak ona yumuşak davranarak kendini koruyabilir. Nitekim ‘Yumuşak ipeği en keskin kılıç bile kesemez.’ “
“ Ailenin idarecisi olmak, erkek için bir lüks değil, ağır bir yüktür. Kadın için de bir rahatlıktır. Direksiyonda oturan her zaman gidişattan sorumludur. “
“ İnsan, yiğitlik de Zaloğlu Rüstem bile olsa, Hamza’dan bile cesur olsa yine de hükmetme hususunda karısının esiridir. Görünüşte su ateşten üstündür… Fakat ikisinin arasına bir tencere (Sevgi) girdi mi ateş o suyu kaynatır, buharlaştırır, yok eder. Görünüşte su nasıl ateşten üstünse sen de kadından üstünsün; fakat hakikatte ona mağlupsun, onu istemektesin.” Hz.Mevlana