"Oysa Türk'ün saygınlığı, onuru ve yeteneği çok yüksek ve büyüktür. Böyle bir millet tutsak yaşamaktansa yok olsun daha iyidir!
Bundan dolayı, ya istiklâl ya ölüm!"
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Ne kadar zengin ve refah içinde olursa olsun, bağımsızlığından yoksun bir millet, uygar toplumlar karşısında uşak olmaktan yüksek bir konumu hak edemez."
"Osmanlı memleketleri tamamıyla parçalanmıştı. Ortada bir avuç Türk'ün barındığı bir ata yurdu kalmıştı. Son sorun bunun da paylaşılmasının sağlanmasına uğraşılmasıydı.
Osmanlı Devleti, onun bağımsızlığı, pâdişah, halife, hükümet; bunların hepsi, hiçbir anlamları kalmamış birtakım sözlerdi."
"Avrupa 'İttifak-ı Müselles' diye ikiye bölünmüştü ama Türkiye işlerine geline hepsi birlik olmuşlar, kavgaları sadece üç aşağı beş yukarı pazarlığa dayanmıştır."