Hosseini bu kitabında da Sovyetler Birliğinin 1979' da Afganistana girmesiyle karışan Afganistanı ve değişen hayatları anlatmış. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş'de olduğu gibi savaş aynı olsada hayatlar, kişiler, yer ve zaman değişiyor. Fakat önceki iki romanına göre dil zayıf ve anlatım biraz karmaşık. Okuduğum diğer inceleme yazılarında önceki romanlarını okuyanlar bu romanı pek beğenmeselerde ilk defa okuyanlar hayranlık duyduğunu belirtmiş. Benim şahsi fikrim, okunması gereken bir kitap. Yazar romanı farklı insanların gözlerinden anlatmış. Kitapta okuyucuyu çeşitli sürprizler bekliyor. Ve bence savaş zamanında ülkeyi terkedip 2003'de evini geri almak isteyen ve ülkesini geride bıraktığı için üzüntü duyan, Afganistan'da ki halktan utanan Idris; Hosseini nin pişmanlıklarını yansıtıyor. Hosseini'nin hayatını okursanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.
Ve kitabı okurken unutmamamız gereken şey bu acıların gerçek olduğu. Belki isimleri kitaptakinden farklı ama bu olaylar Afganistan'da eksik ya da fazla YAŞANDI.