Yazarokur

Yazarokur
Suyunu arayan saka~
Biz Müslümanların, inançlı insanların derdi; Allah'ın beğenisini kazanmak olmalıdır. Bizi Rabbimiz beğensin... Ne yapsam,hangi davranışı sergilesem, hangi hareketi yapsam Rabbim beni sever, Rabbim beni ne olunca beğenir, Rabbimin hoşuna gidecek ne yapmam gerekiyor, hangi davranış Rabbimin hoşuna gider? diye araştırmamız,sorgulamamız, düşünmemiz, adım atmamız gerekirken; herkesin derdi sanal alemde kendini başkalarına beğendirmek olmuş... Beni kaç kişi beğendi? Kaç tane takipçim var, diye düşünüyor insanlar. 100.000 takipçin olsa ne olur? 1 milyon takipçin olsa ne olur? Paylaştığın fotoğrafı 500 milyon kişi beğense ne olur? Rabbim seni beğenmediyse ne yapacaksın? İş O'nun beğenisini kazanmakta... O'nun rızasını gözetmekte...
Din İslam
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Anne-baba sofraya oturmadan önce ellerini yıkamalı, sofraya besmele çekerek oturmalı, sağ eliyle yemeğe başlamalı, yediği lokmalarda Elhamdülillah demeli, yemekten sonra tabağında bir pirinç tanesi dahi bırakmamalıdır. Peki bizler napıyoruz? Git elini yıka, tabağındakileri bitir, daha bunlar gibi bir sürü kaba ifade kullanıyoruz. Halbuki çocuklar örnek görmek ister. Karşısındaki modeli inceler. Sen yemekten sonra elini-ağzını yıkamayıp çocuğundan beklersen daha çok beklersin.
Alıntı
Baba, çocuğu ile beraber bir camiye gitmeli. Cuma namazına, teravih namazlarına, vakit namazlarına gitmeliler beraber. Cemaatin yoğun olduğu camilere bir bayram namazına, sabah namazına götürmeli çocuğunu. Çocuk, sabahın o saatinde birçok insan yatarken kalkıp gelenleri görmeli ve mutluluk duymalı... Çocuk yüreğinde müthiş bir huzur bulmalı oradayken.
Alıntı
Bazı burun sızlatan anılar...
...Bir kandil gecesi baba abdest alıp namaz kılınca küçük çocuğu annesine koşup "Anne, anne ! Babalar da namaz kılıyormuş biliyor muydun?" demiş... İnsanın yüreğini cız ettirecek bir olay... Çocuk namazın sadece anneye farz olduğunu, namaz kılmanın sadece annelerin işi olduğunu düşünüyor... Ne denebilir ki...
Alıntı
Çocuğunuza ne verirseniz o da size ve çevresine ancak onu verecektir. Bebekken ve küçükken ne verdin çocuğa, neleri önemsettin, nelere öncelik verdin, neleri önemsedin? Bilin ki o çocuk da büyüdüğü zaman hem size hem de çevreye onu verecektir. Eğer biz çocuklarımızın ağlamalarına,çığlıklarına duyarsız kalırsak onlar da ileride etraflarındaki insanların ağlamalarına, çığlıklarına, acılarına ve ızdıraplarına duyarsız kalacaklardır.
Alıntı