10 üzeri 80 tane parçacık birbirini iten ve çeken yüklerle ince dengelerle büyük kuvvetlerle örülü atomlara dönüştürülmese; ne ben dediğimiz varlık, ne okuduğumuz bu kitap, ne üzerinde var olduğumuz bu Dünya var olabilirdi... Görüldüğü gibi teleskopla evrenin derinliklerine çıkmak da elektron mikroskobu ile maddenin derinliklerine inmek de hep aynı şeyleri göstermektedir: Allah'ın sanatının muhteşemliğini, Allah'ın kudretinin sınırsızlığını, Allah'ın ilminin mükemmelliğini, Allah'ın planlarının eşsizliğini...