Suriye'de kürtler organize oluyorlar
Sözleşmenin geçerli olacağı bölgede üç kanton bulunuyordu: Cezire kantonu (Haseke, Kamışlı, Amuda), kobani kantonu ( Halep civarı ve Ayn El Arap) ve Afrin kantonu.
Suriye'de kürtler organize oluyorlar
Halkların kendi kaderini tayin hakkını da (self determinasyon) yer verilen anayasada, Suriye'nin toprak bütünlüğünün tanındığı ifade edilmekle birlikte, pyd kontrolü altındaki bölgelerin (Afrin, El Cezire ve kobani) otonomiye sahip olduğu belirtilmekteydi. Bu bölgelerin geleceğin ademimerkeziyetçi Suriye'sinde de otonom yapıyla yer alacağı bildirilmekteydi. Yani pyd, gelecekteki Suriye'nin nasıl şekilleneceğine karar vermişti ve bunu dikte etme peşindeydi.
Reklam
İşgal güçleri hoparlörler aracılığıyla Şifa Hastanesi’nin derhal boşaltılmasını talep ediyor. (El Cezire) Bu soykırımın her sosyal platformda konuşulması gerekiyor çünkü sahur vakti müslümanlar yemek yerken Gazze bombalanıyor. 1400 yılda ve dünyada eşi benzeri görülmemiş bir vahşet, zulüm... #şifahastanesi
Ahh...Kıyamet kop artık!!
El Cezire yayınına bağlanan Filistinli Cemile Hessi, Gazze'deki son durumu aktardı: ▪️"Şifa Hastanesini kuşatan işgalciler kadınlarımızı tecavüz edip öldürüyor." ▪️"Altı gündür içecek su ve gıda bulamadığımız için oruçlarımızı açamıyoruz." Bize de hayırlı ramazanlarr..!❤️‍🩹 çiğneniyor ümmetin namusu kimse oralı olmuyor ..! elimizle verdik izzetimizi.! Biz çiğnettik! neyse hayırlı Ramazanlarr..
Gazze 'yi unutma!!
Gazze deki kadınlar keşke ölsek diyorlar El cezire TV bağlanan Filistinli kadının söyledikleri ;İsrail askerleri önce bize tecavüz ediyor sonra da vahşice öldürüyorlar İnsanlara yardım ulaşamadığı için günlerce orucunu açamıyor. Barbar bir devletten korkan 2 milyon Müslüman ve bunların devlet adamları ne zaman somut adımlar atacak!?
Dedemin cenazesinden dönerken
El mürasele nısf'ul müvasele. Yazmak, yazışmak visalin yarısı. Kelimeyle! Kelimenin kifayeti ve insanın vekaleti. İnsan kelimelerin kifayetine devrediyor hasretin vekaletini. Kanatların altından şehirler ve insanlar, kanatların üstünden pıhtılaşan zaman akıyor. Seyahat insana ve zamana dair eşsiz bir tecrübe. Meşakkat ve adım, tefekkür ve dua. Yolun ve zamanın beraber aktığı bir varoluş, farkediş çabası. İçimizdeki ölünün, ölüme isyanı. Ey dağların denize uzanan büzüşmüş damarları! Ey gökyüzünün tercümesiz maviliği! Ey denizin dalgalarında boğulan pıhtılaşmış nazar! Ey renklerin simyacısı güneş! Seyahat bir hikaye. İki ucu kavuşturmak için. Kavuşmak fiilini visal olarak açıklıyor lügatler. Kavuşmakta bir araya gelmek manası var, ama sanki visalde birleşmek daha baskın gibi. Ama bir'leşmek! İbrahimin çağrısına uçan kuşların kanatları! Kanatların altından günahları taşıyan grostonluk gemiler geçiyor. Hangi deniz bir katre göz yaşından daha tuzlu olabilir? Hangi gemi, göz yaşındaki med-cezire karşı durabilir? Vuslat, lügatte bilindik bir kelime. Karşılığı tebessüme mi, yoksa göz yaşına mı tekabül ediyor? Hikâyenin vuslata denk gelen kelimesi hangi hissin perdesine bürünmüş? Visalin durakladığı yer kelime! Kelime güçlü ama âciz! O yüzden yarısına takat getirebiliyor visalin. Visalin yarısına kelimeyle ulaşan, kemaline göz yaşıyla ulaşabiliyor. "Handân ol gönül ki visâl ihtimâli var Firkat kemâle erdi kemâlin zevâli var" Hangi seyahatname bukadar veciz olabilir? Elbette bir kelime eksikle! Firkat ve visal lügatlerinin müşterek kelimesi: göz yaşı!
Reklam
Nâzım...
Bismillah, Sözcü' deki ilk yazımda "alavere dalavere Türk Memet nöbete"yi yazdım... Suriye topraklarını savunmak için Suriyelilerin gitmesi gerektiğini, askerlik çağındak i 500 bin Suriyeli erkek Türkiye' de gezerken, Mehmetçik'in Suriye'ye gitmesinin saçmalık olduğunu, illa gönderilecekse Bilal' in gönderilmesi
Sayfa 455 - Kırmızı Kedi Yayınevi, 2016Kitabı okudu
Refah'ta El Cezire'nin yayınını kesen Filistinli adamın sözleri: “Bu dünya beni duysun. Gazze'de olup bitenlere karşı sağır, sessiz ve kör olan bu dünya.”
Pirinç yani körfez parası
El-Cezire'nin söylemi olan Arap vatanperverliğini benimsemek suretiyle Katar, aslında tek taşla tam bin kuş vurmayı başardı. Körfez'deki ve Körfez dışındaki despotizm, siyasî ve kültürel paralı neferlerin en sefilleri dışında hiç kimseyi cezbedemezken ve tek silahı da "pirinç" [yani Körfez parası] iken; Katar-sağladığı özgürlükle en iyi beyinleri ve en temiz siyasileri kendi yanına çekebildi ve Doha'yı en önemli Arap kültür ve medya başkenti haline getirdi.
Sayfa 177 - Küre YayınlarıKitabı okudu
Arap baharının babaları
Bu baharın tek bir sebebi veya tek bir babası yok. Aksine birçok sebebi ve nice babaları var. Bu sebepler arasında el-Cezire kanalının rolü ortada ve babalar arasında da ileride tarihçilerin lis-te başına koyacağı bu kanalı 1996'da kurup bugüne kadar sarp dağları dahi yıkacak denli büyük baskılara tahammül göstererek himaye etmiş bir şahıs, Katar Emiri Hamad bin Halife es-Sânî olduğu aşikâr.
Sayfa 175 - Küre YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İnsanlığın kadim inançlarından olan Yahudilik çok erken dönemlerde Moğolların yaşam alanı olan Asya içlerinde yayılma alanı bulabilmişti. Yahudiliğin Babil sürgününden sonra MS VI. yüzyılda Asya içlerine doğru yöneldikleri ve burada yerleştikleri düşünülmektedir. Yahudiler, özelikle de İpek Yolu üzerinde yer alan Buhara, Semerkant, Tirmiz gibi
Sahabe İklimi-1
Bütün kavimlere ulaşsın ordularımızın kahramanlığı, Çok çetin bir günde fethettik Cezîre'yi, İkramı bol, izzet sahibi insanlar Temizlediler baykuş yuvalarını Cezire'den. (Vakıdi, Fütûhu'l-Cezire, s. 7) "Siz benden Allah'ın malını çalmamı mı istiyorsunuz? Vallahi bilsem ki beni testere ile doğrayacaklar yine de bana ait olmayan bir tek dirhemi zimmetime geçirip devletin malına ihanet etmem!" İyâd b. Ganem (ra) (İbn Kesîr, el-Bidaye, VII, 171)
Sayfa 194 - Siyer yayınlarıKitabı okuyor
Sâcoğulları - Muhammed el-Afşin
Bilindiği üzere Muhammed el-Afşin'in Azerbaycan Valisi olduğu dönem, merkezi otoritenin iyice zayıfladığı ve mahalli hanedânların müstakil hareket etmeye başladıkları bir dönemdir. Nitekim Mısır'da Tolunoğulları, Musul, Halep, el-Cezire ve çevresinde Hamdaniler (905-1004), Maveraünnehir'de Sâmâniler (819-1005) ve ülkenin değişik bölgelerinde muhtelif hanedânlar hüküm sürmekteydi. Muhammed el-Afşin'in de bu gelişmelerden uzak kalmadığı tespit ediliyor. O, bulunduğu bölgeyi daha önce gördüğümüz Tolunoğulları ve bundan sonra göreceğimiz İhşidiler benzeri bir düzene kavuşturmuş, kısacası bir Türk-İslâm devleti kurmuş ve babasının ismine nispet edilen hanedânı oluşturmuştur.
215 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.