"Her rengin binlerce tonu, sayısız farklılığı olduğu kabul ediliyor ve hepsine kucak açılıyordu. Çünkü renk hayattı. Doğanın insanı selamlayış şekliydi. Tanrılara tapınmaya bir sebepti. Ahenkti, anlamdı, ilhamdı... Büyü gibiydi renk. Çok boyutluydu ve gerçek dışıydı. Fakat renkler, bir şeyleri kolay ele verdiği gibi bazen de saklamayı kolaylaştırıyordu."
"En ufak bir değişiklik, tüm doğruları altüst edebilir nitelikte. Zamanında yaptığın başka bir sorumsuzca hareketi diğerlerine referans olarak alamazsın."