Düşünmek hayatı karmaşıklaştırır. Karmaşık düşünceler kişiyi oluşturur. İnsan kişiliğini karmaşayı çözerek değil daha da kurcalayarak bulur. Basit düşünmekse bu dağınıklıktan doğru parçayı bulmak gibidir, gözünün önünde olmasıdır. Sonsuz şeyi düzenleyemez insan, basit düşünmek bu yüzden zordur. Her gün açıklanamayanlar artmıyor, karmaşıklık çoğalıyor. İnsan bilgiyi nereye koyacağını bilemez, zihninde raflar yoktur ki dizebilsin. Sadece gerekli olanları köşeye atıyor, sadece zamanı geldiğinde gerçeği görebiliyor.