withemos

10/10
·168 syf.··
2019 81. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Kasım 2019 21:30
Youtube'da Ece Taşer'in önerdiği, kütüphanede bulur bulmaz kaptığım bu kitap kısa olmasına rağmen derin izler bıraktı bende. Tazeyken hemen incelemesini yazmak istedim. Bu kitap kadınlar hakkında, kadınların neden yaz(a)madıkları, neden özellikle geçmiş yıllarda edebiyat dünyasında bütünüyle var olamadıkları hakkında. Neden tiyatro metinlerinde, kurmaca metinlerde, romanlarda kadınlar önemli bir roldeyken tarih sahnesinde bu kadar silikler? Eğer Shakespeare'ın onunla aynı yeteneklere sahip, yazma yeteneği olan ve tamamen aynı hayalgücüne sahip bir kız kardeşi olsaydı ne olurdu? Onun kadar tanınıp yeteneğini sergileme imkanı bulabilir miydi? Yoksa yeteneği, kadın olmanın gerektirdiği yükümlülükler altında körelip gider miydi? Sanat bir lükstür işin özüne bakıldığında. Ve özellikle gelişmemiş toplumlarda sanatla ilgilenme oranı çok çok azdır. Çünkü insanlar karınlarını doyurmak, paralarını kazanmak ve birincil sorumluluk olan geçimlerini sağlamak zorundadırlar. Ancak geçim sıkıntısı olmadan, parayı düşünmek zorunda kalmadan sanatla ilgilenecek vakti bulabilirler. Buna bir de kadın olmak açısından bakıldığında ise hayata hep ten dezavantajlı başlanmış olur. Tarihte bu hep böyle süregelmiştir. Yazar kadınların parasının ve kendilerine ait bir odasının olması gerektiğine inanıyor. Ancak bu şekilde edebiyat dünyasında ve diğer alanlarda varolabileceklerini söylüyor. Bazı kadın yazarlardan, onların sanatlarını icra ederkenki şartlarından, erkeklerin konuya bakış açısından, kadınlar hakkında yazdıklarından bahsediyor. Kadının yeri, toplumun kadına bakış açısı, erkeklerle arasındaki fırsat eşitsizliği.. Yıllar geçse de bazı şeylerin değişmediğine tanık oluyoruz. Bana kalırsa, bu kitabı kadınlar, kadınlardan ziyade erkekler de okumalı. Bu kitabı herkes okumalı!
1000Kitap
Kendine Ait Bir OdaVirginia Woolf · Aylak Adam · 201648,3bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
9/10
·158 syf.··
2019 70. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ekim 2019 20:57
Kafka'yla Dönüşüm kitabı sayesinde tanıştım fakat iç dünyasına dair tam anlamıyla bir fikir edinebilmem bu kitap sayesinde oldu. Kendisinin Milena'ya yazdığı bir mektupta da belirttiği gibi yaşamına dair bilgi edinebilmek için babası Hermann Kafka'ya yazdığı mektubu okumak lazım. İnsanın kişiliğin şekillenmesinde ailenin hele ki babanın rolü çok büyük, zira erkek çocukları için babaların bir idol yerine geçtiğini dahi söyleyebiliriz. Kafka birçok konuda babasıyla kendisini hem fiziki hem de davranış yönüyle kıyaslayarak babası hakkındaki derin gözlemlerinin hayatını ne şekilde biçimlendirdiğini anlatıyor. Toksik ebeveynler, aile eğitimi, çocuk psikolojisi gibi konularda ders çıkarılması gereken tespitler yapıyor ki günümüzde de birçok ailede görebileceğimiz durumlar aslında tümüyle. Kafka'nın eserlerinde tasvir ettiği karakterler incelendiğinde, hayatından, babasıyla ve ailenin diğer fertleriyle olan ilişkisinden derin izler taşıdığını söyleyebiliriz aslında. Yazara biraz daha yakın olmak, yaşadığı iç karışıklıklarını biraz olsun hissetmek ve anlamaya çalışmak için okunmaya değecek bir kitap. Günümüzde yaşıyor olsaydı tanışmayı kesinlikle çok isteyebileceğim bir yazar Kafka, her kitabını okunmaya değer buluyorum.
1000Kitap
Babama MektupFranz Kafka · Cem Yayınevi · 202154,1bin okunma