Baktığımız zaman yüksek yüksek gökdelenler, içerisinde parayla oynayan insanlar, ama o gökdelenlerin olduğu sokaklara girdiğimiz zaman ekmekten çöp toplayan insanlar mevcut.Düşündüğümüz zaman bu insanlığımızı, vicdanımızı yaralamıyor mu?
Kalkınmanın ana gayesi ilim, irfan olmalıdır.Toplumlar tarih sahnesinde üç sahneden geçmiştir.Tarım, sanayi ve son olarak bilgi çağı.Bilgi, ilim, irfan çağında yer almamız gerektiğinin farkında olmaıyız.İlmi kalkınma tabandan tavana her mihvalde yer etmelidir.