Gülleri sarı severim, toprağı ıslak.
Türküleri yanık, şiirleri hoyrat!
Havayı nemsiz, çayı demsiz.
Bir seni olduğun gibi,
bir seni herşeye rağmen.
Bir seni,hâlâ...
(Ümit Yaşar Oğuzcan)
Apansız uyanırsan gecenin bir yerinde
Gözlerin uzun uzun karanlığa dalarsa
Bir sıcaklık duyarsan üşüyen ellerinde
Ve saatler gecikmiş zamanı çalarsa
Bilki seni düşünüyorum
Gecelerden bir gece uyanırsın apansız
Uzaklarda elemli, garip bir kuş öterse
Bir ceylan ağlıyorsa dağlarda yapayalnız
Ve bir gün kabrimde sarı çiçek biterse
Bil ki Seni Seviyorum
Sokakları denize çıkan Muğla gibisin
Kimsenin bilmediği bir yıldız gibisin
Özlediğim çocukluğum gibisin
Sır gibi sakladığım şiir defterim gibisin
Öpmeye kıyamadığım bebek gibisin
Yorgunken içtiğim demli çay gibisin
Kimseyle paylaşmadığım şiir gibisin
Yüreğimin köşesinde sızı gibisin
İçimde biyerlerde varsın ama yok gibisin
Yoksun ama herkesten daha çok gibisin
Sen herşeyden çok ben gibisin...