...1954 yılında, yaklaşık 5 megatonluk güce sahip bir bomba patlatıldı. Ancak yanlış hesaplama yapılmıştı. Rüzgâr, radyoaktif serpintiyi beklenenden çok daha geniş bir alana yaydı. Öyle ki 120 kilometre uzaktaki bir Japon balıkçı gemisi, radyoaktif toz bulutuna yakalandı. 23 kişilik mürettebatın tamamı hastalandı. Bir kişi radyasyon zehirlenmesinden öldü. Tokyo gazeteleri, "Japonlar bir kez daha ölümün külleri tarafından zehirendi." diye başlık attı.