...Selçuklular, sahip oldukları toprakları üç lider arasında paylaşmıştı. Buna göre kurultayda Horasan emiri olarak tahta oturttukları Tuğrul Bey sultan ilan edilmiş ve Nişabur merkezli batı bölgesinin sahibi olmuştu. Çağrı Bey'e Merv merkezli Horasan'ın doğusu bırakılmış, Musa Yabgu da Herat merkezli Güney Horasan ve Sistan'a hâkim olmuştu. Bu üç Selçuklu lideri kendi iç işlerinde bağımsız olacak, kendi adına hutbe okutup para bastırabilecekti. Dışarıdan bakıldığında tek çatı olan Selçuklular Devletinin sultanı ise Tuğrul Bey'di . Ayrıca ele geçirilmesi düşünülen topraklar da bu paylaşıma dâhil edildi. Buna göre İbrahim Yınal b. Yusuf Yınal'a Kuhistan, Kutalmış b. Arslan Yabgu'ya Gürgan ve Damgan, Kavurd b. Çağrı Bey'e de Kirman verilmişti. Kim nereyi ele geçirirse oraya hâkim olacaktı. Böylece Selçuklular büyük bir başarı elde etmiş ve bağımsızlıklarını kazanmışlardı.