E

E
@erendny
Gökyüzüne bakmaktan nasıl vazgeçeyim?

E

, bir kitap okudu
Puan vermedi·144 syf.·
Beğendi
·
2024 2. kitabı
Michel Tournier
7.8/10 · 78 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İpekten yumuşak ışık hüzmesi gözlerin Rüzgârlara esir beyaz bir bulutun merhametli gölgesi Gelişin kelimesiz şiirdi bana Sana okuduğum hiçbir şiiri duymadın aslında Gözlerimin anlattıkları dışında Ufuklarda batan senin kayıp ülkende kaybolan benliğimdi Ah bir bilsen çehrenden kopan gülüşlerinin Sensiz gece yarılarına dönen zihnimin sokaklarında beni nasıl yalnız bıraktığını Sendeki beni hiç aradınmı kaybolmuş kendinde… Söylesene…
Seninle ben birbirimizi unutsak dahi aslında hiç unutmayacağız. Aramızda bir şey kalmasa bile hep bir şeyler kalacak.. Bir gün öldüğümde, bir yanım hep senin içinde yaşayacak. Ama hiçbir sokakta karşılaşmayacağız. Sen ve ben.. Artık birbirimizi hiç görmeyeceğiz. Ya da uzat ellerini, dokun güneşe, yazın kışa soluşunu dindir. Anla, bir ömre sığmaz seni sevmek Anlat, sana kavuşamamanın kaç ölüm ettiğini onlara. Seni ne kadar özlediğimi söyleme fırsatım olmadı hiç. Akıp giden manasız sesler arasında sesini özledim. Saçının kokusunu, saçına taktığım çiçeklerin kokusundan daha çok özledim. Seni unutmadım, denemedim bile. Ne bugün, ne yarın Ölüme, acıya ve yokluğuna alışmadım.. Seni saf bir güzellik için sevmedim, ruhunun ışıltısını, gözlerinin buğusunu, heyecanlanınca ve üzülünce titreyen sesini, o masum çocukluğunu sevdim. Ölürken bile tutmak istediğim eller, senin ellerindi.. Ölüm ayırsaydı bizi, yaşam hatıraları saklayan bir aşina yüz olacaktı. Hayat ayırdı. Artık ölüm, içimizde duran, içinde durduğumuz bir manasızlık. Artık bu manasızlık, yaşama sevincinden arınmış, üzerimizdeki bir donuk bakış. Çocukluğundan başlayarak tuttum ellerinden.
Gönlümün kahrın ile ihtiyar olduğunu Bir sana bir göklere baktığım gün hatırla
Hâlâ bıraktığın gibiyim. Beyaz bir çiçeğe bakıyorum her gün. Senin uzağına yapmışlar her döndüğümde selam yolladığım kavşağı. Alır mıydın hiç bilemedim. Ama her şeye rağmen “Ve aleyküm Selam hayali”