Mekan, düzgünleştirildiği, pürüzlerinden arındırıldığı ve içi boşaltıldığında şeffaflaşır. Şeffaf mekan semantik açısından fakirdir. Anlamlar ancak eşikler ve geçişlerle, yani engellerle ortaya çıkar. Çocuğun ilk mekan deneyimi de bir eşik deneyimdir. Eşikler ve geçişler gizemin, müphemliğin, değişimin, ölümün, korkunun olduğu kadar özlemin, umudun ve beklentinin de alanlarıdır.
…yeni sınırları meydana getiren şey kapita lizmdir. Para her şeyi ilkece aynı kılar. Asli farkları tesviye eder. Ayıran ve dışlayan yapılar olarak sınırlar Başka'ya dair fantazileri ortadan kaldırır. (Fantaziler, sınırlar) Başka bir yere götüren eşikler, geçişler değillerdir artık.
Hiper-görünürlükle birlikte eşikler ve sınırlar da kaldırılır. Şeffaflık toplumunun ereğidir hiper-görünürlük. Bir mekan, düzlenip eşitlendiğinde şeffaflaşır. Eşikler ve geçişler gizemli ve kavranamaz unsurların bölgeleri, atopik Başka'nın başladığı mıntı kalardır. Sınırlar ve eşiklerle birlikte Başka'ya dairfantaziler de ortadan kaybolur. Eşiklerin negatifliği olmadan, eşik deneyimler olmadan fantazi deforme olur. Bugün sanatın ve edebiyatın için de bulunduğu krizin izi de fantazinin krizine, Başka'nın ortadan kaybolması krizine, yani Eros'un ıstırabına kadar sürülebilir.
Dönüşümün yeri olarak eşik, acı verir. Acının negatifliği eşiğe içkindir: "Eşiğin acısını hissediyorsan, o zaman bir turist değilsin; Geçiş gerçekleşebilir." Bugün, çok sayıda eşiğin üzerinden aşmak [Übergang], yerini hiç eşiğin olmadığı bir içinden geçişe [Durchgang, transit] bırakır. İnternette her zamankinden daha fazla turistiz. Artık, eşiklerde yaşayan bir homo doloris değiliz. Turistler, bir dönüşüm, bir acı anlamına gelen herhangi bir şey deneyimlemezler. Böylece oldukları gibi kalırlar. Aynının cehenneminde seyahat ederler.
Gözlerin bir çiçek gibi açılırken,
Bir sabahı düşündüm ansızın,
Kuşlar seni paylaşıyor,
Yapraklar seninle konuşuyor,
Ve ben, göğün mavisine bakıyorum,
Seni düşündükçe, seni sevdiğimi.