Tren raylarına bakarken Tezer Özlü'nün bir kitabında altını çizdiğim cümleler aklıma gelmişti. "Tren raylarını severim. Bağımsızlığı, gidebilmeyi, kalmak zorunda olmamayı, uymak zorunda olmamayı anımsatır. Tren rayları bir tür bağımsızlıktır benim için, " diyordu Tezer Özlü.
Üstelik yeni kurduğumuz o düzendeki umutsuz boşluğa inat doğada muhteşem bir huzur vardı. Bu huzurun içinde kaybolmanın tadına varmışken eskiden beni mutlu eden şeyler, artık yeterli gelmiyordu.