Ne de olsa, gördüğü iyilikler karşısında kendini sorumlu hissetmek kadar yaptığı iyilikler karşısında da bir o kadar beklentiye girmek insanın doğasında vardır.
Kötülükler bir seferde yapıldığında daha az maruz kalınacağı için daha az incitici olacaktır; iyilikler ise azar azar yapılmalıdır ki memnuniyet uzun sürsün.
Yine de yurttaşlarını katletmenin, dostlarına ihanet etmenin, inançsızlığın, acımasızlığın, dinsizliğin adı yetenek değildir; bunlarla bir imparatorluk kazanılabilir ancak şan ve şeref kazanılmaz.