Zamanı gelince ötanazi isteyeceğim. Ölümüme kendim karar vermek istiyorum. Acımaklı bakışlar altında yaşayamam. Ölümden korkmuyorum. Beni okuyan her okuyucunun elinde yeniden doğmuş olacağım
Önceden belirtmek isterim ki biraz UKALA bir inceleme olacak.
İYİ: Kitap çok akıcıydı, sanki İlber hoca'nin konuşmasını gözlerimle oynatma hızında 1.75'e ayarlamış gibiydim. Tecrübelerinden, anılarından, görüşlerinden de bol bol istifade etmeniz için güzel bir kitap
KÖTÜ: Öncelikle hoca çok hoşgörüsüz. Ne konuda? Benim takıldıgım durum su:Herkes eğitilmemeli, 15 yaşından sonra öğrenemezsiniz vs. bir ülkenin aydını bir kitapta böyle bahsediyor olmamalı. Hitap ettiği kesimi sürekli küçümseyici davranışlarda konuşmaları var. Ve Evet her dönemin imkanları, insanları farklıdır "bu benim dönemimde iyiydi, ben bu yüzden böyle oldum, eh kendi ilgi ve çabamı küçümsemek istemem" konuşma tarzını da ayrıca tasvip etmiyorum. Kitap gereksiz pahalı, onun yerine Ellias Canetti'nin Körleşme kitabını almanızı tavsiye ederim