Yüksek yönetim merkezinin biraraya getirdiği birbirini tanımayan insanlardan oluşan bu kalabalıkta, yetenekler gömülü erdemler gizli kötülükler cezasız kalır. İşten göz açamayan yönetici hiçbir şeyi göremez olur ve devlet yönetimi küçük memurlara kalır
İnsanlara komuta eden yasalara, yasaları komuta eden de insanları komuta etmemeli; yoksa yasaları tutkularına araç yapar ve kendi yaptığı yasalarla çoğu zaman haksızlıklarını sürdürür
Yasa koyucu devlet içinde her bakımdan olağandışı bir insandır, dehasıyla olduğu kadar devletteki görevleriyle de öyle olmalıdır. Bu görev ne bir yönetim işidir ne de bir egemenlik; Cumhuriyeti oluşturmuştur, ama yapısında kesinlikle yer almaz