Bilişim suçlarının tespitinde yaşanan sorunların bir nedeni de suçların “köstebek” olarak adlandırılan kurum içi çalışanlar vasıtasıyla işlenmeleri, dolayısıyla takip edilememeleridir.
Ülkemizde ise, internet denilince akla ilk gelen kurum Orta Doğu Teknik Üniversitesidir (ODTÜ). İlk defa 12 Nisan 1993 yılında, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından desteklenen bir projeye bağlı olarak, ODTÜ’de gerçekleştirilen bağlantının temel amacı, internetin akademik çevrede bilimsel veri alış verişi için kullanılmasıdır. İlk kez ODTÜ’de bağlantısı gerçekleştirilen internetin Türkiye’de yaygın olarak kullanılması ise 2000’li yılları bulmuştur.