bana dönüp şaşkın şaşkın sordu:
- ay, siz namaz mı kılarsınız?
gayet sakin cevap verdim:
- evet.
- beş vakit mi?
- evet.
- fazla gelmiyor mu?
bu soruya kısaca "hayır" diyebilirdim ama, diyemedim:
- siz günde en az dört defa yemek yiyorsunuz, fazla geliyor mu?.. yemek vücudun maddi gıdasıdır. bazı insanlar için de ibadet, manevi bir gıdadır, ruhun gıdası, cevabını verdim.
artık delice bir okuma hırsına kapılmıştım. elimde olsa yemeyecek, içmeyecek, uyumayacak, sadece roman okuyacaktım. okumaktan başka her şey bana manasız, lüzumsuz, adi görünüyordu.