Ebeveynlere, çocuklarının istenmeyen davranışlarını istemeden de olsa pekistirmelerine sebep olan bağırma, dövme, açıklama ya da bir başka şekilde ilgi gösterme alışkanlıklarından vazgeçip; çocuklarının "iyi şeyler yaptığı anları yakalamalarını " öğrettik.
"Bir çocuğun gelişimi engellenmiş ve duyguları, özellikle de üzüntü duygusu bastırılmışsa; o çocuk büyüdüğünde, içinde öfkeli ve yaralı bir çocuk taşıyan bir yetişkin olur. İçindeki çocuk, onun yetişkin davranışlarını kendisi farkına varmaksızın etkiler. "