Bir hasta düşünün beyninde mercimekten küçük bir pıhtı var. Onu felç eden. Onun ilerlemesine engel olan. Konuşması, gülmesi, yürümesi, koşması için ondan kurtulması gerekiyor. Doktorun tedavisi ise kafatasını kesmek beynine girmek ve onu almaktır. Aklı başında herkes bu tedavi ister. İşte başımıza gelen ızdırablarda böyledir. Onlar bir tedavidir insanı olgunlaştıran.