ali sahin

ali sahin
@fadev1967
Doğa fotoğrafçısı Hayvan dostu Amatör organik tarımcı ...
mücadelenin kalbindeyim..Kavgamızın şehri İstanbul ..
288 okur puanı
Kasım 2015 tarihinde katıldı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
günün sözü bu olsun ABD’ye “dost” diyen kesinkes Türkiye’ye düşmandır!
Tıpkı Romanlardaki gibi İşçiler ekmeklerini biraz daha büyütebilmek için sendikalaşıyor ve "klasik " şerefsiz patron " tavrı işten atılıyor ama işçiler yılmıyor pes etmiyor tıpkı okudugumuz romanlardaki gibi yazı-röportaj biraz uzun ama ... Röportaj | TÜVTÜRK Muğla Araç Muayene İstasyonu işçileri Direnişlerini sürdürüyor in Featured, GÜNCEL / on 7 Eylül 2018 at 11:28 / Muğla, Marmaris, Fethiye, Bodrum, Milas ve mobil istasyonlarında çalışan işçiler çalışma koşulları kötülüğü ve ekonomik sıkıntılarının bir türlü çözümlenmemesi sonucu Nakliyat-İş Sendikası’na üye olur. Sendikanın üye yaptığının ve çoğunluğu sağladığını öğrenen sendika düşmanı işveren, önce işçileri tehdit ve rüşvet ile istifaya zorlar. İşçiler geri adım atmayınca çoğunluğu Muğla İstasyonu’ndan olmak üzere içlerinde çalışma süreleri bir ay ile on yılı bulan on sekiz işçiyi çıkarır. İşçiler sendikanın öncülüğünde istasyon önünde direnişe başlarlar. Halkın Kurtuluşu Yolu Gazetesi olarak TÜVTÜRK Muğla Araç Muayene İstasyonu işçileri ve Nakliyat-İş Eskişehir-Anadolu Şube Başkanı Ali Özçelik ile görüştük. Anıl Yetimoğlu: Ben yirmi sekiz yaşındayım. On yıldır araç muayene istasyonunda çalışıyorum. TÜVTÜRK isim hakkını satarak bu işi taşerona havale etmiştir. Bu bölgede önceleri Mehmet Ağar’ın şirketi vardı. Sonra onlar gitti, başka işverenler geldi, gitti. Biz hep çalıştık. Bu şirket Muğla bölgesi dışında Kırıkkale, Maraş, Urfa bölgelerinin de araç muayene işini almış durumda. Muğla merkez, Marmaris, Fethiye, Milas ve mobil olmak üzere beş şubeyiz. İş her zaman yoğun olmakla beraber personel sayımız hep yetersizdir. Günde on, on iki saat çalışmak durumundayız. Fazla mesai ücretini hiç görmedim. Benim 45 günlük senelik iznim duruyor. Kullanamadım. Burası Muğla’ya 10 kilometrelik yol. Yol paramız yok.
%40 Fakirleştiğimizi gözden ırak tutmak isteyenlere gelsin .. Gebze de basın açıklaması Krizin bedelini İşçi Sınıfı ve Emekçiler değil, krizi ve işsizliği pahalılığı yaratanlar ödesin! Değerli Gebze halkı ve basın emekçileri, 16 yıldır iktidarda olan AKP dışa bağımlı politikalarıyla ülkeyi büyük bir ekonomik krize sokarak bunun acısını ve bedelini halkımıza ödettirmektedir. Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) yaptığı araştırmaya göre bile, Ağustos ayında enflasyon yüzde 2.3 oranında, yıllık bazda ise yüzde 17.9 oranında artmıştır. Yılsonunda ise yüzde 20’yi geçmesi beklenmektedir. Araştırmaya göre, bu oran son 14 yılın en yüksek enflasyon oranı olarak tespit edilmiştir. Bizler de biliyoruz ki, gerçek enflasyon oranları açıklanan bu rakamların çok üzerindedir. Birkaç ay önce ulaşıma yüzde 10-12 oranında zam yapılırken, elektriğe yüzde 15-20 oranında, doğalgaza ise yüzde 9 -14 oranında zamlar yapıldı. Pazara markete gittiğimizde ise yine zam yağmuru ile karşılaşmaktayız. Domatese, soğana, patatese, ete, süte, peynire, yumurtaya, okul ve kırtasiye masraflarına gelen zam oranları bazı kalemlerde %50’yi, bazılarında ise % 100’ ü bulmaktadır. Yani iğneden ipliğe her şeye zam yapılmaktadır. Her şeye zam yapılıyor ama bir tek ücretlerimize, maaşlarımıza gelince ekonomik kriz bahane edilerek zam yapılmıyor. Sendikaların yapmış olduğu araştırmaya göre, Ağustos ayında, dört kişilik bir ailenin gıda harcaması tutarını ifade eden Açlık Sınırı bin 812,00 Lira iken, giyinme barınma eğitim ve sağlık gibi diğer harcamaları da kapsayan yoksulluk sınırı ise 5 bin 904,00 Lira olarak tespit edilmiştir. Peki Asgari Ücretlinin aldığı maaş ne kadar? Asgari Geçim İndirimi (AGİ) ile birlikte bin 604,00 TL. Aldığımız bu ücret de enflasyon karşısında her gün erimektedir. Çalışanların