Dostoyevski bazı şeylerin arkadaşlar dışında kimseye söylenmeyeceğini; bazı şeylerin arkadaşlara bile söylenmeyeceğini, bazı şeyleriyse insanın kendine bile söylemediğini söylüyor!
“En kötüsü de bu ya! Hayat doğru cevapları olmayan bir sınav gibi. Her şeyi en baştan yapacak olsaydım, sanırım yine aynı şeyi ve aynı hataları yapardım.”