Teknoloji genellikle tarafsız olarak tanımlanır fakat daha tutarlı bir tanım yapmak istiyorsak, teknolojiyi güç ve özgürlük diyebiliriz. Transhümanistler için teknoloji, evrende bir yolculuğa çıkmayı ve sonsuza kadar yaşamayı mümkün kılabilir. Anarko-primitivistler için ise teknoloji, kişileri baskı ve kontrol altında tutmak ve insanlıktan çıkarmak için kullanılan bir araçtır.