Konuşmanın bir yerinde,'Osmanlı'nın idaresi ile İngilizlerin farkı nedir?'diye sormuştu.
Ben buna cevabım esnasında,Osmanlilardan bahsederken gözüm yaşarmış.Hitler derhal,'Müftü efendi,ecdadiniz Türk müydü?' diye sordu.Hitler bunu sorunca şunları söyledim:
'Hayır efendim,ecdadim Türk değildir.Fakat ben bu milleti,kendi ecdadimdan fazla severim.Eğer Osmanlı olmasaydı, İngilizler ve diğerleri, beş yüz sene evvel alem-i İslama hakim olurdu.Osmanli olmasaydı,Endülüs'ün başına gelen hazin akibet,bütün Arap ülkelerinin de başına gelirdi.Bu cihetten, dinimin,imanimin,namusumun, şerefimin hamisi oldukları için Osmanlilari severim.Fakat biz ne yazık ki hayırsız evlat çıktık.Onlar hayırsız evladına bakan baba gibiydiler.Arap aleminden bir kuruş istifadeleri, faydaları yoktu.Bilhassa Hicaz ülkesine, asırlar boyu hayrat götürdüler. Oraların geçimini temin ettiler.Biz ne yazık ki o nimetin kadrini bilemedik, nankörlük ettik.O yüzden de Filistin, korkarım ki İngilizlerin eline geçecek..."