Büyük Müfessir Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'ın tefsirine başlarken ki duası...
"İlahi! Hamdini sözüme sertac ettim,
Zikrini kalbime mi'rac ettim,
Kitabını kendime minhac ettim.
Ben yoktum sen var ettin,
Varlığından haberdar ettin,
Aşkınla gönlümü bikarar ettin.
İnayetine sığındım, kapına geldim,
Hidayetine sığındım, lütfuna geldim.
Kulluk edemedim afvına geldim.
Şaşırtma beni doğruyu söylet, neşeni duyur hakikatı
öğret.
Sen duyurmazsan ben duyamam,
Sen söyletmezsen ben söyleyemem.
Sen sevdirmezsen ben sevemem.
Sevdir bize hep sevdiklerini, yerdir bize hep
yerdiklerini,
Yâr et bize hep erdirdiklerini.
Sevdin habibini, kainata sevdirdin; Sevdin de hilat-ı
risaleti giydirdin
Makam-ı İbrahim'den makam-ı Mahmuda erdirdin.
Server-i Asfiya kıldın. Hatem-i Enbiya kıldın.
Muhammed Mustafa kıldın.
Salat-ü selam, tahiyyat-ü ikram, her türlü ihtiram
O'na, O'nun Al-ü Ashab-u etbaına ya Rab!"
#AllahummesallialâseyyidinâMuhammed🌹