Şeyda Orakçi

Puan vermedi·160 syf.··
2018 15. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 19 Temmuz 2018 00:00
Bir Rahibe olan Kety'nin Türkiye'de Şanlıurfa'da ki arkadaşı Nur Banu'yu ziyaret ederek Nemrut'a, Hz İbrahim'e dair sorularla başlayan ve daha sonraları da müslümanlığa olan merakıyla devam eden süreç diyebiliriz aslında. Nur Banu dediğimiz karakter aslında kitabın yazarı olan Mine Dev. Yani bu yaşanmış bi hikaye. Zaten ben kurgu olan şeylerdense yaşanmış hikayeleri daha çok severim. Çünkü ben okuyunca gerçekten yaşanmış olduğunu düşünüp daha da etkilenip duygulanıyorum. Herneyse kitap hakkındaki yorumuma gelecek olursak; Kitap çok tatlı ve tadımlık diyebileceğimiz tarzda ve hem sayfa sayısının azlığı hemde akıcı üslubuyla 1-2 günde bitirilebilecek cinsten bi kitap. (Ama ben yinede hemen bitmesin diye yavaş yavaş okuyup 1 haftada bitirdim) Bence tam yaz akşamlarında okunacak bi kitap Ben zaten uzun bir süredir öğretici ve deneme tarzındaki kitapları okuduğum için bu kitap tam bi mola gibi zihnimi dinlendirdi diyebilirim. Hoş bi kitaptı ben beğendim yani. Herneyse kitap tavsiyemdir efendim
Rahibe KetyMine Dev · Nesil Yayınları · 200527 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
''Kur'an'ın şifası elde edilip, kalbin hastalığının üzerine konulmadıkça ebediyyen sevinilemez''
Puan vermedi·240 syf.··
2018 9. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2018 19:13
Öncelikle kitabın olumsuz yönlerinden başlayayım. Kitapta ayetler daha koyu bir renkle yazılmamış yada alt alta gelecek şekilde yazılarak metinden belirgin bir şekilde ayrılmamıştı. Sadece tırnak işareti ile ayrıldığı için kitabı okurken herhangi bir alıntıyla Kuran ayetlerinden yapılan alıntıyı pek ayırt edemiyoruz. Teknik bir hata ama beni okurken rahatsız etti. 2.ci olumsuz yönü ise kitapta çok fazla tekrar vardı.Ve bu da okurken beni birazcık sıktı açıkçası. Son olarak ise kitap eski bir kitap olduğu için ve neredeyse bütün kitap, alıntılardan oluştuğu için akıcı bir üslubu yok. Bu yüzden biraz yavaş ilerleyen bi kitap. Gelelim olumlu taraflarına: Bu kitap, kitabımız olan Kuran-ı Kerim'e var olan sevgi ve saygımı artırıp tazeledi diyebilirim. Ve benim bir kitapta en sevdiğim şey; okuduklarımın düşünce yapıma yada hayat tarzıma etki etmesi ve özellikle de onları somut bir şekilde hayatımda uygulamaktır. Ve bu kitap bana bunu sağladı. Kuran'ın edeplerine riayet etmeyi öğretti. •Mesela Kuran okurken okuyacağım yeri bitirene kadar hiç konuşmamamı yada Kuranı yarıda bırakıp bir işle ilgilenip sonra gelip tekrar devam etmemem gerektiğini biliyordum ama bu kitabı okuduktan sonra artık daha da dikkat etmeye çalışıyorum.(Bu arada bu haram değildir ama mekruhtur) •Yada Kuran dinlerken daha dikkatle dinleyip bir kelime bile olsa anlamaya gayret göstermemi sağladı. •Başka bir şey ise bu kitap bana, Kurandan etkilenmem için illa başka birinin güzel sesinden dinlemek gerekmediği yani ezberlediğim sureleri meal ve tefsir olarak daha iyi araştırıp, ezberden okurken manasını aklıma getirmeyi yani kendim okurken bile sureden etkilenmem gerektiğini bir kez daha hatırlattı. • Bu kitapta öğrendiğim en önemli şeylerden biride Selefi Salihin' in amacı sürekli ve çok fazla hatim çıkarmak
Din
Kur'an'dan Etkilenme ve Kur'an ile Amel EtmeBedr Bin Nasır · Hüner Yayınevi · 201228 okunma

Şeyda Orakçi

, bir kitap okudu
Puan vermedi·176 syf.·
9 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2020 20:02
·
2020 2. kitabı
Ekrem Saltık
8.3/10 · 18 okunma