“Öldü, işte o kadar, neden öldüğünün önemi yok, bir insanın neden öldüğünü sormak saçma bir davranış, ölüm nedeni zaman içinde unutulur, yalnızca o tek sözcük kalır: ‘Öldü’.”
Bir gün aniden başlayan ve yayılan bir körlük salgını…
İnsanların gözlerinin görmemesi değil, asıl felaketin vicdanlarını, merhametlerini, insanlıklarını kaybetmeleri olduğunu anlatıyor.
Kurgu gibi başlasa da aslında günümüz toplumuna, insanların bencilliklerine ve dayanışma eksikliğine çok güçlü bir ayna tutuyor.
Kapatırken içimde hem ürperti hem de derin bir farkındalık kaldı.
Işığın olmadığı yerde insanın içindeki karanlık daha da büyüyor.
Körlük, gözlerin değil, vicdanın kapanmasıyla başlıyor.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2024132,2bin okunma