İnsanlar ikiye ayrılır: Kendinden yana olanlar ve kendine karşı olanlar. Kendini inşa edenler ve kendini imha edenler. Kendine yardım etmeyi seçenler ve kendine çelme takanlar...
Eğer aklına ve başarı zekasına hayran olduğunuz bir kişi o anda kafanızın içindeki naif psikolog olsaydı size ne önerirdi? Eğer o sizin yerinizde olsaydı, ne düşünürdü, ne yapardı, ne yapmazdı? Anılarına bakılırsa, Roosevelt Lincoln'u, Einstein da Newton'u bu şekilde kafasında ücretsiz olarak çalıştırıyordu! Newton, "kendinden önceki devlerin omzundan baktığı için" ileriyi görebildiğini söylemişti Siz de bu entelektüel empati tekniğini kullanarak aklınızın menzilini uzatıp, yeni bakış açıları kazanıp, görüş mesafenizi genişletebilirsiniz.