Yazmak okumayı iştahlandırır. Tabii okumak da yazmayı... Bu ikisi birbirine bağlıdır. Göreceksin ki yazdıkça bilgin daha da artacaktır. Konusu veya türü ne olursa olsun hakkını vererek bir kitap üzerinde çalışmak, bir üniversite bitirmek kadar insanı bilgili yapar; yapmalıdır.
– Derler ki kızım, "Herkesin kendine göre bir takım dertleri vardır; ama bu kiminde gramladır kiminde kiloyla." Ve yine bir halk şairimiz demiştir ki:
Neye gam çekersin hey koca sersem
Dertsiz baş mı olur âdemiz madem
Ben de derim ki bu dünya ne haddinden fazla sevinmeye değer ne de üzülmeye. Olacak olduğuna varır. Kendini boş yere heder etme. Hem kendin için iyi sandığın bir işin sonucu fenalık, fena sandığın bir işin sonucu ise senin için iyilik getirebilir.