Son zamanlarda okuduğum en iyi kurgu ve duygu romanı diyebilirim. Kitapta çok küçük bir IQ ile doğan Charlie’nin bilimsel bir deneye maruz kalarak, deney boyunca yaşadıkları konu edilmiş. Konunun hassasiyeti, ele alınış şekli, samimi dili, sürükleyiciliği okuyucuyu etkisi altına alıyor. Özellikle bazı cümleleri okurken yutkunabilirsiniz, gözleriniz dolmakla da kalmayabilir. Kesinlikle okunası bir kitap.
Öğrendiğim onca şeye - ustalaştığım onca lisana - rağmen varendada durmuş bana bakan bu kadına söyleyebileceğim tek sözcük “An-neeee” olmuştu. Tıpkı kuruyan ağzını annesinin memesini emerek ıslatan bir kuzu gibi…
Sevgi alma ve sevgi verme yeteneğinden yoksul olan zeka, zihinsel ve ahlaksal çöküşe, nevroza ve muhtemelen psikoza bile yol açar. Ve ben-merkezci bir amaca odaklanan insan ilişkilerini dışlayan bir beyin, sadece şiddete ve acıya neden olacağını da eklemek istiyorum.