Herkesin kendisini akıllı sandığı bir dünyada herkes acı çekmeye ve çektirmeye mahkûmdu tabii. Birimizin diğerine, diğerinin öbürüne, öbürünün ötekisine üstün gelme gayretinin altında acılarımız vardı. Acı bizi besliyordu. Bazılarımızı insan yapıyordu, bazılarımızı canavar.
Bizi acılarımız öldürecekti. Sahip çıkamadığımız duygularımız ve düşüncelerimiz hançerleyecekti. Yakıp kül edeceklerdi. Neye sırt döndüysek, o sırtımızdan vuracaktı. İşte bu yüzden insan sevdiklerinin arkasından değil, yanında yürümeliydi.