Bülent Ecevit; 12 Mart dönemini hatırlıyorum. Ben o zaman genel sekreterdim. İnönü bana çok ağır gelen, her zaman beni düşündüren bir gözlemini şöyle söylemiştir. "Türkiye zaman zaman onarım dönemlerine, restorasyon dönemlerine girer. O dönemlere girildi mi ordu müdahale eder, bir süre kalır ve ayrılır. Bir süre geçer ve biz politikacılar işleri yine bozarız. Türkiye onarım dönemine girer, ordu müdahale eder. Bu böyle gidecektir ve bu onarım donemleri de gittikçe sıklaşacaktır."